reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Tomáš Krištofóry

Tomáš Krištofóry

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  0x

It's more complex than you can imagine. Not only economy, but morals as well. This ignorance is inevitable. What can we then do? We still have institutions to cope with this ignorance. This is what this blog is about.Je to zložitejšie než si dokážeme predstaviť. Nielen ekonomika, ale aj morálka. Táto nevedomosť je nevyhnutná. Čo nám teda ostáva? Máme inštitúcie na vyrovnanie sa s touto nevedomosťou. O tom je môj blog. Zoznam autorových rubrík:  Spoločenské vedy - inéEkonómiaFilozofiaEkonómia vs. politikaCirkev a vieraVzťahy cirkvi a liberalizmuČriepky histórieVzťahyMENDELUŽivot taký, aký jehory môjho srdcaNF VŠESúkromnéNezaradené

reklama

Spoločenské vedy - iné

Televízny dokument k smrti F. A. Hayeka

Tomáš Krištofóry

Televízny dokument k smrti F. A. Hayeka

Česká Televize natočila dokument Historického magazínu z príležitosti 15. výročia smrti F. A. Hayeka. Panelistami boli dvaja docenti mojej alma mater, docent Tomáš Ježek a docent Ján Pavlík. Kto nemal nikdy príležitosť počuť týchto pánov prednášať o Hayekovi, nemal by si nechať ujsť príležitosť zhliadnuť tento dokument na tejto internetovej adrese. Zvlášť odporúčam poslucháčom CERGE-EI počúvať argumenty oboch panelistov o dôvodoch nemožnosti socializmu a intervencionizmu. V prvom prípade ide o socializmus, v druhom prípade ide len o socializmus sektorový. Argument tak nestráca na platnosti.

  • 26. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 477x
  • 7
Kto je väčší nepriateľ ľudstva: Bin Ládin alebo Václav Bělohradský?

Tomáš Krištofóry

Kto je väčší nepriateľ ľudstva: Bin Ládin alebo Václav Bělohradský?

V Indonézii nedávno popravili kresťanských militantov. Vyvolalo to veľkú vlnu násilia najmä voči moslimom, v ktorom boli zrejme zapletení najmä kresťania. Ide o prejav stretu civilizácií - západnej, podľa istého názoru kresťanskej a východnej civilizácie. Tak by to vysvetlili niektorí, Huntingtonovi blízki autori. Naozaj sa blíži stret civilizácií?

  • 5. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 332x
  • 17
Môj prvý publikovaný článok

Tomáš Krištofóry

Môj prvý publikovaný článok

Tak som sa dočkal. Časopis Tatry publikoval môj článok Kriváň a poznanie jeho tradície. Je to prvý článok, ktorý mi bol kedy publikovaný. Som šťastný, že som do sveta žurnalistiky vstúpil práve týmto článkom. Článok je vlastne oznámením o mojom výskumnom zámeri. Redakcia môj článok vkusne doplnila fotografiami Kriváňa, dotvárajúcimi ešte stále tajomnú krivánsku atmosféru. Ak Vás táto informácia zaujala a máte záujem prečítať si môj článok, žiadajte vo svojom novinovom stánku časopis Tatry, číslo 2/2006.

  • 14. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 285x
  • 3
AD Matúš Petrík: Hayek demystifikovaný

Tomáš Krištofóry

AD Matúš Petrík: Hayek demystifikovaný

Už dlho som presvedčený o tom, že pochopenie myšlienok F. A. Hayeka nie je nutné ani pri čítaní jeho spisov. Potvrdzuje to aj tento hutný text a nedávno som sa dozvedel, že tento názor so mnou - nezávisle na mne - zdieľa aj iný hayekovec, Lukáš Krivošík. Teoretický záber Hayeka je rozsiahly. V jednotlivých dielach však neupozorňuje na súvislosť s teóriami v iných vedných odboroch. Chápe teda napríklad vecné súvislosti ekonomických procesov vo vzťahu k realite mimoekonomických spoločenských procesov. Je normálne, že sa vedec v niečom pomýli. Ani Hayek nebol neomylný. Nie je však vedecky etické odoprieť vedcovi jeho skutočný prínos. Matúš Petrík poukázal na zdanlivé slabiny v Hayekovom diele. Neberie však do úvahy Hayekove úmysly a ani recepciu intencií Jánom Pavlíkom. Tento článok je teda reakciou na Petríkov článok. I keď staviam na pleciach svojho učiteľa, tento článok je mojím názorom.

  • 7. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 366x
  • 21
Hayek vs. parafráza Hayeka?! Fakty vs. Juraj Draxler

Tomáš Krištofóry

Hayek vs. parafráza Hayeka?! Fakty vs. Juraj Draxler

Budem výstižnejší ako minule. Podľa pána Draxlera u Hayeka Vzťah vlastníctva sa vníma ako diskrétny akt - pritom legalistické vyjadrenie sa často veľmi zle kryje so vzťahom reálnej kontroly nad výrobnými a obchodnými procesmi. Hayek však píše niečo iné, ako mu pán Draxler podsúva: sú potrebné pravidlá, ktoré by v každom okamihu umožňovali stanoviť chránenej oblasti hranice každého jednotlivca a tak rozlíšiť medzi meum (mojím) a tuum (tvojím). Kde presne sú tieto hranice vytýčené najefektívnejšie, to je veľmi ťažká otázka, na ktorú sme určite ešte nenašli všetky vyčerpávajúce odpovede. Poňatie vlastníctva iste nespadlo hotové z neba. Tu nejde o názory. Pán Draxler nemá úctu k faktom.

  • 13. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 973x
  • 25
reklama
SkryťZatvoriť reklamu